紹介 ( Profile )
氏名シメイ (name) カーク スタンレー (Stanley KIRK)
職名ショクメイ(job title) 講師 (Lecturer)
  基礎キソ英語エイゴU(B) (Basic English U)(B)
  中級チュウキュウ英語エイゴオーラル・コミユニケーション (Intermediate Oral Communication)
担当科目 (current courses) 上級ジョウキュウ英語エイゴライティング (Advanced Writing)
  上級ジョウキュウ英語エイゴリーディング (Advanced Reading)
  GBコースエイ会話カイワT・U (Global Business English Communication)
  I use a variety of approaches in my English classes, but I am most strongly influenced by what are often called 
  Task-Based, Content-Based and Project-Based Learning. All classes are strongly 'student-centered', so most of the
担当科目についてのメッセージ class time is spent working in pairs and small groups in order to accomplish tasks that require the active use of English.
  There is also an emphasis on increasing students' awareness of social, ethical and international issues as well as
  their sense of global citizenship and responsibility.
  Motivation in Second Language Learning
研究分野 (research interests) Motivation amoung Japanese NPO Language Volunteers
  Comparative Mythology (Greek, Japanese)
  1. The Ambivalent Nature of Gaia and the Human Condition in the Poems of Hesiod
  甲南コウナン大学ダイガク 国際コクサイ言語ゲンゴ文化ブンカセンター紀要キヨウ:「言語ゲンゴ文化ブンカ」16ゴウ(pp 57-87) 2012ネン 大学ダイガク紀要キヨウ単著タンチョ
  http://ci.nii.ac.jp/naid/110008919877
最新の研究論文 2.Application of Self-Determination Theory to a Second Language Writing Class
(recent publications) 甲南コウナン大学ダイガク 国際コクサイ言語ゲンゴ文化ブンカセンター紀要キヨウ:「言語ゲンゴ文化ブンカ」15ゴウ(pp 39-70) 2011ネン 大学ダイガク紀要キヨウ単著タンチョ
  http://ci.nii.ac.jp/naid/110008439759
  3. Self-Determination Theory and Education: An Overview
  甲南大学 国際言語文化センター紀要:「言語と文化」14号(pp 35-58) 2010年 大学紀要 単著
  http://ci.nii.ac.jp/naid/110007569707
学習用サイト・個人HP (websites)  
甲南大学 研究者総覧リンク http://researchers.adm.konan-u.ac.jp/html/6_ja.html
(Konan faculty database)
コンタクト (contact) skirk*center.konan-u.ac.jp (*を@に変更して下さい。)
動画 (video)
video_icon.png