The journal of the Institute Language and Culture
Global Literacy as a New Paradigm for EIL Education - Integrating Global Issues into EIL Speech Communication Class - |
中村 耕二 |
---|---|
Biology Redux : British Women Novelists Rewrite the Body | Anna FORD |
Evaluation of the TOEIC Test Preparation Class at Konan University | 津田 信男 |
Pedagogic Priorities in English Pronunciation | 伊庭 緑 |
Learning from Our Students' Previous L2 Writing Experiences : The English Composition Question on University Entrance Exams |
Paul ROSS |
Internet English, Electronic Literacy, and the EIL Reading Course | Thomas MACH |
ヨーロッパにおける言語運用能力評価の共通フレームワーク -「コミュニケーション能力」の新しい理解をめぐって- |
藤原 三枝子 |
異文化理解と外国語・外国文化教育 -「知」のバラダイムの深化への道- |
柳原 初樹 |
日中コミュニケーションの違い | 胡 金定 |
「タスクに基づいた日本語授業」についての一論考 -ハワイ大学訪問の報告をかねて- |
原田 登美 |
日本語学習支援システムとしての課外個別指導 | 富阪 容子 |