The journal of the Institute Language and Culture
Creating a Learner‐centered Communicative Classroom for Student Teachers | 中村 耕二 |
---|---|
Applying Learner‐centered Education in College Classrooms | 津田 信男 |
Perceptual Training and the Production of English Consonants by Japanese Learners | 伊庭 緑 |
L1 Writing Experiences and L2 Writing Instruction: University Entrance Exams in Japan |
Paul ROSS |
Evolving Media,Shifting Literacy: A Western Historical Perspective |
Thomas MACH |
Content Teachers and Writing Teachers Responding to Student Essays: A Commentary Analysis of Praise and Criticism |
Cynthia QUINN |
ドイツ語を出身言語としない子どもたち ―ベルリン州の教育現場の現状と言語政策― |
藤原三枝子 |
日本とドイツにおける戦後責任の諸相 ―歴史をめぐる政治発言,歴史教育,文学的形象― |
柳原 初樹 |
クロード・ミレールの映画『リリィ』におけるチェーホフ解釈 ―『かもめ』の現代性をめぐって― |
中村 典子 |
Quelques réflexions sur le XIXème siècle français et l’Allemagne ―entre Victor Hugo et Jules Verne― |
Didier CHICHE |
「一年又一年」について ―連続テレビドラマを通してみる中国の現在― |
石井 康一 |
日本における韓国語教育の諸問題 ―初級韓国語テキストの文法用語・収録内容・語彙数,そして大学授業・検定試験との関連性を中心に― |
金 泰虎 |
言葉の使い分けに関する一考察 ―事件が起きた!事件が起こった!― |
富阪 容子 |
今,日本語の「教育文法」について考える | 森川 結花 |