紀要 「言語と文化」

The journal of the Institute Language and Culture

第23号(2019年3月)

A Japanese Canadian Teenage Exile: The Life History of Kazuko Makihara Stanley KIRK
Enhancing Cross-border Learning Opportunities in Japanese Higher Education
Institutions by Internationalizing the EFL Curricula
Marian WANG
ドイツ語学習者の高等学校における英語学習経験とドイツ語学習観との関連性
─前期質問紙調査の量的分析を中心に─
Zusammenhänge zwischen schulischen Englischlernerfahrungen der Studierenden und deren Einstellungen zum Deutschlernen
藤原 三枝子
授業における教員のコミュニケーションとドイツ語授業
Kommunikative Kompetenzen der Lehrenden und der Deutschunterricht
野村 幸宏
A STUDY OF ESSENTIAL JAPANESE TOPICALIZATION 谷守 正寛
Learning through interaction: Colouring and Chatting 香林 綾子
Critical Thinking Skills in an EFL Art Task at a Self-Access Learning Center Craig MERTENS
第45回言語教授法・カリキュラム開発全体研究会報告
「セルフ・アクセス・センター(SAC)を通じ学習者の自律性を育む:日本における成果と課題」
Summer Symposium Report:
Fostering Learner Autonomy at Self-Access Centers in Japan
 
第46回言語教授法・カリキュラム開発全体研究会報告
「外国語の授業のなかで学生が直面する課題~配慮の必要な学生への支援~」
Autumn Symposium Report:
「外国語の授業のなかで学生が直面する課題~配慮の必要な学生への支援~」