The journal of the Institute Language and Culture
津田信男教授 退職記念論集によせて A Tribute to Commemorate of Professor Nobuo Tsuda's Retirement |
藤原 三枝子 |
---|---|
津田信男教授 履歴 Professor Nobuo Tsuda’s Curriculum Vitae |
津田 信男 |
功績を財産に Achievement as a fortune |
胡 金定 |
ご退職に寄せて「津田信男先生からの学び」 What I learned from Professor Nobuo Tsuda |
吉田 桂子 |
国際言語文化センターの言語教育を引っ張ってこられた津田先生 Professor Tsuda, the leader of foreign language education at the Institute for Language and Culture |
石井 康一 |
Effectively Teaching TOEFL iBT Preparation Intersession Classes for Lower-Intermediate Level Japanese College Students | Nobuo TSUDA |
Application of Verbo-Tonal Method to Online English Pronunciation Teaching: Focusing on Using Nursery Rhymes | Midori IBA |
英語授業における発音評価 Pronunciation Assessment in English Courses |
吉田 桂子 |
American Shino: A Case Study of Cultural Borrowing in the World of Traditional Ceramics | Thomas MACH |
The Izumi Family Revisited: Living as Exiles in Postwar Japan | Stanley KIRK |
Fostering Critical Thinking Skills through Cross-border Collaborative Discussions | Marian WANG |
ICT(情報通信技術)を活用してつながる外国語授業研究プロジェクト ~オンラインによるドイツ語教員研修講座の知見をもとに~ Ein kooperatives Unterrichtsforschungsprojekt für Fremdsprachen in einem ICT-gestützten Netzwerk ‒ basierend auf Erkenntnissen aus den Online-Lehrerfortbildungen für Deutsch als Fremdsprache |
藤原 三枝子 |
日本におけるドイツ語学習・授業アプローチに関する考察 Überlegungen zu Ansätzen des Deutschunterrichts in Japan |
野村 幸宏 |
英国における外国語としてのフランス語教育 L’enseignement du français langue étrangère au Royaume-Uni |
中村 典子 |
Japanese Nominal and Verbal Sentences seen from the viewpoint of the Topic and Kakarimusubi | Masahiro TANIMORI |
Locating Content, Language, and Cognition in a CLIL Art History Biography Activity | Stephen McNAMARA |
第49回言語教授法・カリキュラム開発研究会全体研究会 報告「コロナ禍における外国語教育 -日本語の場合-」 Autumn Symposium Report: Current Situation of Foreign Languages Education under COVID-19 ‒ with special reference to Japanese ‒ |