紀要 「言語と文化」

The journal of the Institute Language and Culture

第26号(2022年3月)

ディディエ・シッシュ教授の依願退職に寄せて
A Tribute to Commemorate Professor Didier CHICHE’s Retirement
金泰虎
Didier CHICHE教授 履歴
Professor Didier CHICHE’s Curriculum Vitae
Didier CHICHE
ディディエ・シッシュ先生の退職に際して
À l’occasion de la retraite du Professeur Didier CHICHE
中村 典子
On the Occasion of the Retirement of Professor Didier CHICHE Stanley KIRK
[研究論文]
学生の意欲を高める対面、オンライン、ハイブリッド授業―What, How, and Why
Face-to-face, online, and hybrid classes to enhance student motivation:What, How, and Why
野村 和宏
英語発音授業における大学生の学習ニーズと指導法への反応ーリズム指導ストラテジーー
University Students' Learning Needs and Responses to Teaching Strategies in English Pronunciation Classes:Rhythm Instruction Strategies
吉田 桂子
Moving From Discussions to Debates in an EFL Global Topics Course Marian WANG
外国語教育の目的から考えるプロジェクト授業
Projektunterricht aus der Perspektive der neuen Ziele des Fremdsprachenunterrichts
藤原 三枝子
A Study of the Essential Nature Common to Various Core Types of Japanese Topic Masahiro TANIMORI
Applying Critical Thinking Skills to L2 Group Discussions on Edmodo Jeanette M. KOBAYASHI
[報告]
第50回言語教授法・カリキュラム開発全体研究会
「オンラインを活用した外国語教育の実践」
~学習者の自律学習の促進に向けて~
Summer Symposium Report: The Practice of Foreign Language Online Education: Aiming at Learners' Proactive and Autonomous Learning
第51回言語教授法・カリキュラム開発全体研究会
「COIL型授業の可能性 ―アフターコロナを見据えて」
Autumn Symposium Report: Possibilities in COIL-based Education: Focusing on Post-COVID Approaches