The journal of the Institute Language and Culture
ディディエ・シッシュ教授の依願退職に寄せて A Tribute to Commemorate Professor Didier CHICHE’s Retirement |
金泰虎 |
---|---|
Didier CHICHE教授 履歴 Professor Didier CHICHE’s Curriculum Vitae |
Didier CHICHE |
ディディエ・シッシュ先生の退職に際して À l’occasion de la retraite du Professeur Didier CHICHE |
中村 典子 |
On the Occasion of the Retirement of Professor Didier CHICHE | Stanley KIRK |
[研究論文] | |
学生の意欲を高める対面、オンライン、ハイブリッド授業―What, How, and Why Face-to-face, online, and hybrid classes to enhance student motivation:What, How, and Why |
野村 和宏 |
英語発音授業における大学生の学習ニーズと指導法への反応ーリズム指導ストラテジーー University Students' Learning Needs and Responses to Teaching Strategies in English Pronunciation Classes:Rhythm Instruction Strategies |
吉田 桂子 |
Moving From Discussions to Debates in an EFL Global Topics Course | Marian WANG |
外国語教育の目的から考えるプロジェクト授業 Projektunterricht aus der Perspektive der neuen Ziele des Fremdsprachenunterrichts |
藤原 三枝子 |
A Study of the Essential Nature Common to Various Core Types of Japanese Topic | Masahiro TANIMORI |
Applying Critical Thinking Skills to L2 Group Discussions on Edmodo | Jeanette M. KOBAYASHI |
[報告] | |
第50回言語教授法・カリキュラム開発全体研究会 「オンラインを活用した外国語教育の実践」 ~学習者の自律学習の促進に向けて~ Summer Symposium Report: The Practice of Foreign Language Online Education: Aiming at Learners' Proactive and Autonomous Learning |
|
第51回言語教授法・カリキュラム開発全体研究会 「COIL型授業の可能性 ―アフターコロナを見据えて」 Autumn Symposium Report: Possibilities in COIL-based Education: Focusing on Post-COVID Approaches |