The journal of the Institute Language and Culture
| ディディエ・シッシュ教授の依願退職に寄せて A Tribute to Commemorate Professor Didier CHICHE’s Retirement |
金泰虎 |
|---|---|
| Didier CHICHE教授 履歴 Professor Didier CHICHE’s Curriculum Vitae |
Didier CHICHE |
| ディディエ・シッシュ先生の退職に際して À l’occasion de la retraite du Professeur Didier CHICHE |
中村 典子 |
| On the Occasion of the Retirement of Professor Didier CHICHE | Stanley KIRK |
| [研究論文] | |
| 学生の意欲を高める対面、オンライン、ハイブリッド授業―What, How, and Why Face-to-face, online, and hybrid classes to enhance student motivation:What, How, and Why |
野村 和宏 |
| 英語発音授業における大学生の学習ニーズと指導法への反応ーリズム指導ストラテジーー University Students' Learning Needs and Responses to Teaching Strategies in English Pronunciation Classes:Rhythm Instruction Strategies |
吉田 桂子 |
| Moving From Discussions to Debates in an EFL Global Topics Course | Marian WANG |
| 外国語教育の目的から考えるプロジェクト授業 Projektunterricht aus der Perspektive der neuen Ziele des Fremdsprachenunterrichts |
藤原 三枝子 |
| A Study of the Essential Nature Common to Various Core Types of Japanese Topic | Masahiro TANIMORI |
| Applying Critical Thinking Skills to L2 Group Discussions on Edmodo | Jeanette M. KOBAYASHI |
| [報告] | |
| 第50回言語教授法・カリキュラム開発全体研究会 「オンラインを活用した外国語教育の実践」 ~学習者の自律学習の促進に向けて~ Summer Symposium Report: The Practice of Foreign Language Online Education: Aiming at Learners' Proactive and Autonomous Learning |
|
| 第51回言語教授法・カリキュラム開発全体研究会 「COIL型授業の可能性 ―アフターコロナを見据えて」 Autumn Symposium Report: Possibilities in COIL-based Education: Focusing on Post-COVID Approaches |
|