紀要 「言語と文化」

The journal of the Institute Language and Culture

第3号(1999年3月)

Content-Based Process Writing for Oral Presentation
- A Communicative Writing Program at the Tertiary Level in Japan -
中村 耕二
Bridging the Cultural Divide :
Creative Writing / Performance Activities for the Foreign Literature Classroom
Anna FORD
Effectively Constructing,
Administering and Evaluating an Oral Placement Test for ESL/EFL Classes
津田 信男
Films as Listening Material 伊庭 緑
'Literary' Language and the Language Classroom Paul ROSS
Regionale Lehrwerkforschung :
Entwicklungstendenzen japanischer  DaF-Lehrwerke unter besonderer Ber¨cksichtigung  kommunikativ orientierter Lehrwerke
藤原 三枝子
第二外国語としてのフランス語教育における映画の活用法とその発展可能性 中村 典子
郁達夫における外国思想・文化の受容 胡 金定
モダリティ論小考
-モダリティをめぐる日本語研究の二つの動向-
原田 登美
新聞記事に見られる断定保留表現 富阪 容子
可能形動詞に見られる”日本語らしさ”
-その発想を日本語教育の中でどう教えるか-
森川 結花
ベーオウルフ(韻文訳1-661行まで) 枡矢 好弘